Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij MTC Oosterhout? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 013 - 222 5 000.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 21:00
woensdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 19:30
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

De Waard 5e
Oosterhout 4906BC
Route

Patiëntervaringen

4385 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

vakkundig

Hero is als tandtechnicus zeer kundig en patientvriendelijk. Ben al vele jaren onder behandeling bij hem. Ditzelfde geldt ook voor Sandra de Wildt

Vakkundige mensen die hun vak goed beheersen.

Als je er komt met een probleem proberen ze het altijd klantvriendelijk op te lossen, met voor de klant de beste oplossing.

Verhelderend

Ze stellen me altijd op m’n gemak en mijn vragen zijn weer goed beantwoord.

zeer positief

zeer positief

Helemaal tevreden

Bianca is zeer kundig. Heeft de modernste apparatuur. Ze is heel vriendelijk en meedenkend. Ik ben 100 % tevreden !!

Heel fijn en professioneel behandeling.

Een uitstekende professional. Ze heeft oog voor de klant en werkt zeer zorgvuldig.

Vriendelijk goede uitleg wat ze gingen doen

Heel tevreden

Vakkundig personeel

Eerst bij Sandra en daarna bij Jos geweest en dit zijn mensen met vakkennis! Altijd heel vriendelijk!

Perfect

Nvt

Aandacht en professionaliteit

Er wordt goed geluisterd bij eventuele klachten aan het gebit en professioneel gehandeld.

Vertrouwen in de tandarts

Ik heb altijd veel gedoe gehad met mijn tanden en ben al bij veel tandartsen geweest. Wat ik enorm fijn vind aan deze tandarts, is dat ik erop vertrouw dat hij ten eerste het beste met mijn gebit voor heeft en ten tweede heel kundig is.

prima

Na eerst een snelle verplaatsing van de afspraak, een prima controlebeurt zoals altijd.

Prima

Was voor de tijd aan de beurt. Nieuw gezicht qua assistent. Prettige, vriendelijke assistente. Persoonlijke aandacht. Al jaren dezelfde tandarts.

Ik heb nog niet veel behandelingen gehad maar tot nu toe gaat alles goed.

Mijn ervaring is tot op heden goed.

Goed

Goed geholpen

Alles in orde groetjes

Goed en vriendelijk geholpen

keurig op tijd, goede vriendelijke benadering, zorgvuldige behandeling

keurig op tijd, goede vriendelijke benadering, zorgvuldige behandeling

Perfect en snel geholpen met noodgevalletje

Afgebroken kroon heel snel en prettig teruggezet. Helden.

Echt perfect

Zeer vriendelijk personeel, werken keurig op tijd. Maken het je zo comfortabel mogelijk

Warme en benadeebare zorgverlener

Ik kom al langere tijd bij Jennefer voor mijn mondhygiëne. Zeer tevreden over deze kanjer die met liefde, aandacht en persoonlijke benadering haar werk doet.

Geen angst meer!!!

Sinds een aantal jaar ga ik, en ik was een hele grote angsthaas, naar Jos. Hij is de enige tandarts welke mij zonder enige moeite kan behandelen. Heel blij met deze tandarts!!!!!

Fijne zorg

Vriendelijke begeleiding en goede zorgvuldige tandvlees behandeling

Kundig en vriendelijk

Wij komen al vele jaren bij het MTC en zijn zeer tevreden over de behandelingen en de manier waarop het team werkt. Wij hebben altijd dezelfde tandarts en meestal dezelfde mondhygiëniste, die ons dus ook goed kennen. Een afspraak is altijd snel gemaakt.

Top!

Vriendelijk personeel! Het voelt altijd vertrouwd aan!

Heel blij met mijn tandarts

Fijn dat dat kleine gaatje direct gevuld kon worden