Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij MTC Oosterhout? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 21:00
woensdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 19:30
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 16:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

De Waard 5e
Oosterhout 4906BC
Route

Patiëntervaringen

4443 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

kort maar krachtig

alles was goed en werd vrij snel geholpen met de tijd die ik had afgesproken en het feit dat ik de dag daarvoor maar mn afspraak had gemaakt. alles was goed en verliep goed met de afspraak.

Deskundig en vriendelijk

Altijd een goede behandeling en een vriendelijk woord.

Heel fijn!

Ondanks dat ik heel erg opzag tegen de behandeling ben ik erg goed begeleid door assistentes,narcotiseur,en tandarts zal deze kliniek dan ook bij iedereen aanbevelen.

Prima

Xxx

Goed

Werd gelijk geholpen met een vulling die er uit was gekomen en gelijk een nieuwe vulling erin gedaan super

Altijd uitstekende service, vriendelijk personeel

Zeer tevreden over MTC Tandheelkunde. Altijd vriendelijke medewerkers, professionele behandelingen en goede service. Er wordt rustig de tijd genomen om alles uit te leggen en je voelt je welkom. Een fijne praktijk waar ik met vertrouwen naartoe ga.”

Prima

Deskundig vriendelijk menselijk

ieder halfjaar een goed deskundig consult

ieder halfjaar een goed deskundig consult

Goed

Goed en vriendelijk geholpen

begrip en rust

hier ben je een persoon, ze weten waarom je er bent, ze hebben de tijd, begripvol en ondersteunen je.

Goed en met zorg behandeld

Ik was niet gelijk aan de beurt ,toch nog 20 minuutjes later dan gepland . Dat is het enige minpunt, verder goed advies gekregen over de eventuele nabehandeling van mijn klacht.

Op tijd, alles uitgelegd en prima tandartsen

Op tijd en ze hebben de behandeling uitgelegd. De tandarts is vriendelijk en kundig.

Prima mondhygiëniste behandeling gehad .

Goed.

Snel, vriendelijk en correct behandeld

Zie boven

zeer goed behandeld

Vakkundig en klantvriendelijk personeel top

Altijd tevreden

Ik kon al jaren bij deze tandarts, en nog nooit problemen gehad. Toevallig afgelopen week een verstandskies laten verwijderen, mijn vorige 2 verstandskiezen ergens anders laten trekken op verwijzing en dat was verschrikkelijk. Hier voelde ik mij op mijn gemak en maakte mij geen zorgen.

Vriendelijk geholpen en goed tips/advies gekregen!!

Ik heb geen verdere aanvullingen.

Keurig geholpen

Gen pijn gehad

Prettige sfeer

Prettige sfeer je wordt goed gerustgesteld en heel vriendelijk

Vriendelijk en niet veroordelend

We zijn na 4 jaar weer heel vriendelijk ontvangen. Goed geïnformeerd en goed te plannen.

Goed

Goed

Prima ervaring zoals altijd

Goed op tijd, vriendelijke benadering, kundig behandeling

alsof je terecht komt in een warm nest....

het voelde vertrouwd en kwam zeer professioneel over. Ik ben geholpen door tandarts Bart. dit vermeld ik er even bij aangezien ik de beste man onderaan niet kan aanvinken.